

پرسشهای متداول
پلاک 360 یک سرویس نوین در حوزه حملونقل هوشمند است. این سرویس برای اولینبار در کشور طراحی و پیادهسازی شده است. در پلاک 360 مشتری میتواند تنها با وارد کردن شماره پلاک خودرو به صورت تکی یا گروهی، با اتصال به بانکهای اطلاعاتی مرتبط پیامکی با متن مورد نظر و با سر شماره مورد نظر خود به صورت آنی به شماره تلفن همراه مالک خودرو ارسال کند.
در پلاک 360 همه فرایندها به صورت آنلاین طراحی شده است. سازمانها میتوانند در هر زمان، به راحتی و با طی چند مرحله ساده در این سامانه، نسبت به خرید سرویس با مشخصات مورد نظر خود اقدام کنند.
- مشتری حساب کاربری خود را به میزان سرویس مورد نظر شارژ میکند.
- پلاک توسط مشتری وارد سامانه پلاک 360 میشود.
- سامانه پلاک 360 پلاکها را به صورت رمزنگاریشده برای پایگاههای داده ملی ارسال میکند.
- پایگاههای داده ملی در تعامل با شرکت اپراتور پیامکی و با استفاده از اطلاعات در اختیار خود، برای مالک خودرو پیامک را ارسال میکند.
- گزارش پیامکهای ارسالشده توسط پایگاههای داده ملی به سامانه پلاک 360 ارسال و در پنل کاربری به مشتری ارائه میشود.
- هشدارهای ترافیکی، راهنمایی و رانندگی
- اطلاعرسانیهای عمومی و تخصصی
- بازاریابی و تبلیغات هدفمند
- شهرداریها و سازمانهای تابعه آنها
- اپلیکیشنهای فعال در حوزه وصول انواع عوارض و بدهیهای خودرویی
- شرکتهای ارائهکننده خدمات خودرویی (بجز بیمهنامههای خودرو)
- شرکتها و سازمانهای نیازمند تبلیغات هدفمند و موقعیتمحور
پلاک 360 یک سرویس واسطه بین مشتری و پایگاههای داده ملی است و هیچگونه دسترسی و نقشی در اطلاعات مورد تبادل از جمله مشخصات پلاک و یا شماره تلفن همراه مالک خودرو ندارد.
- هزینه سرویس: هزینه استفاده از سرویس پلاک 360، مبلغی به ازای هر پلاک بر اساس تعرفه مصوب دولتی است.
- هزینه پیامک: پیامکهای سرویس پلاک 360 با کمک شرکتهای اپراتور پیامکی ارسال میشود. جهت شفافیت و اطمینان خاطر مشتریان، فاکتور ارسال پیامک به صورت جداگانه از اپراتور اخذ و در پنل کاربری به مشتری ارائه میشود.
- هزینه خرید سر شماره (اختیاری): پیامکها با سرشمارههای متعلق به پلاک 360 ارسال میشوند. اما درصورت درخواست، مشتری میتواند از طریق پنل کاربری خود نسبت به درخواست سر شماره اختصاصی اقدام کند. در این صورت، سر شماره به اسم مشتری از شرکت اپراتور پیامکی دریافت و فاکتور مربوطه در پنل کاربری به مشتری ارائه میشود.
در پلاک 360 کلیه هزینهها از طریق پنل کاربری مشتری و بهصورت آنلاین صورت میگیرد. هزینه سرویس و هزینه پیامک به صورت پیشپرداخت هستند. مشتری ابتدا بر اساس پیشبینی میزان خدمات مورد نیاز، حساب کاربری خود را با هر مبلغ دلخواه شارژ مینماید. سپس، پیامکها تا سقف مبلغ موجود در حساب کاربری مشتری ارسال و گزارشهای لازم به وی ارائه میشود.